مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 اسفند 1400 ساعت 11:222022-03-06فرهنگي

بازگشایی موزه های گیلان از 25 اسفند/ برپایی نوروزگاه در بناهای تاریخی و طبیعی


سرپرست میراث فرهنگی گیلان، از بازگشایی کلیه موزه های گیلان از 25 اسفند خبر داد و بیان کرد: 250 میراث طبیعی از جمله 30 آبشار، بقایای جنگل های هیرکانی در داخل جلگه و غارها را برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده کردیم.

- ایسنا/گیلان سرپرست میراث فرهنگی گیلان، از بازگشایی کلیه موزه های گیلان از 25 اسفند خبر داد و بیان کرد: 250 میراث طبیعی از جمله 30 آبشار، بقایای جنگل های هیرکانی در داخل جلگه و غارها را برای میزبانی از گردشگران نوروزی آماده کردیم.

ولی جهانی در گفت و گو با ایسنا، گیلان را یکی از استان های غنی کشور از لحاظ تاریخی و طبیعی دانست و اظهار کرد: استان گیلان با 5200 اثر تاریخی و جاذبه طبیعی شناسایی شده و ثبت 1200 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، مقام چهارم را در ثبت آثار ملی دارد.

وی از رشد 50 درصدی موزه های خصوصی و دولتی استان گیلان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: از 15 موزه به 30 موزه رسیدیم و هر شهرستان به یک موزه مرتبط با هویت تاریخی خود تبدیل شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، با اشاره به وجود هفت بافت تاریخی در استان، تصریح کرد: کرد علاوه بر ماسوله، بیش از 1200 بنای تاریخی در استان گیلان شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشایی موزه های گیلان از 25 اسفند/ برپایی نوروزگاه در بناهای تاریخی و طبیعی

بازگشایی موزه های گیلان از 25 اسفند/ برپایی نوروزگاه در بناهای تاریخی و طبیعی